پایان انتظار ۲۰ ساله مردم قم | بیمارستان فرقانی افتتاح شد

پایان انتظار ۲۰ ساله مردم قم | بیمارستان فرقانی افتتاح شد

زندگی > سلامت - همشهری آتلاین:با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی و محلی قم، بیمارستان فرقانی که حدود ۲۰ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد
زندگی > سلامت - همشهری آتلاین:
با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی و محلی قم، بیمارستان فرقانی که حدود ۲۰ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد، افتتاح شد.

به گزارش وبدا، عملیات ساخت بیمارستان فرقانی قم، از سال 76 توسط مرحوم حاج محمد فرقانی آغاز شد اما با درگذشت این خیر حوزه سلامت، روند ساخت آن متوقف شد و از سال 93 ساخت این بیمارستان دوباره از سرگرفته شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع در 9 طبقه و با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و برای ارائه خدمات درمانی در اختیار مردم قم قرار گرفت.

بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی دارای بخش های بستری زنان، داخلی، بستری کودکان، بستری جراحی، بستری زایمان، NICU، اتاق های عمل و جراحی ICU و اورژانس و نیز 11 اتاق عمل مجهز و مدرن با کاربری جراحی عمومی، ارتوپدی، مغز و اعصاب و زنان و زایمان است.

در طراحی، ساخت و تجهیز اورژانس این بیمارستان علاوه بر توجه به فضای فیزیکی امکانات خاصی مانند رادیولوژی و اتاق عمل مستقل، نزدیک به ۶۰ تخت در سه حوزه ی تحت نظر، فوریت و سرپایی پیش بینی شده است و با پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مانند رادیوگرافی دیجیتال، ماموگرافی دیجیتال با امکان تشخیص ناهنجاری های سرطانی تجهیز شده است.